چارچوب نظری و پیشینه تحقیق محیط یادگیری + doc

چارچوب نظری و پیشینه تحقیق محیط یادگیری

دسته بندی: مدیریت

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 53

حجم فایل: 61 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

محیط یادگیری

یكی از عناصر پیش زمینه ی مؤثر بر بازده و پیامدهای یادگیری ،ساختار و محیط یادگیری اول است، عوامل موقعیتی یا محیطی،عوامل ایجاد كننده فضایی هستند كه درآن تكلیف یادگیری انجام می شود(بیگز،1985 به نقل از پارسا وساکتی1386 ص110).توجه به مؤلفه محیط یادگیری تقریباً به اوائل سال 1960 برمیگردد یعنی زمانی كه بلوم اشاره كرد كه می توان از ملاك محیط یادگیری كلاس برای پیشبینی پیشرفت تحصیلیافراد استفاده كرد.در آن زمان تحقیقات درخصوص موفقیت تحصیلی افراد متوجه محیط های یادگیری كارآمد شد(اندرسون و والبرگ، 1974؛والبرگ،1974 به نقل از پارساوساکتی1386 ص110). علاقه به تحقیق درباره محیط یادگیری، به ویژه از زمانی بیشتر شد كه محققان دریافتند كه بازده و پیامدهای یادگیری شناختی وعاطفی و نگرش افراد در مورد یادگیری، تاحد زیادی تحت تأثیر ادراك آنها از این محیط است(اندرسون و والبرگ،1974 به نقل از پارسا وساکتی1386).محیط یادگیری از آن زمان به بعد به ادراك مشترك دانش آموزان و استادان از محیط كلاس درس اطلاق شد(فریزر،1986 به نقل از پارسا وساکتی1386ص110).

مطلب مفید دیگر:  مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی و رضایت جنسی + docx

عوامل فردی

علاوه براینها تأثیر عنصر ادراك از محیط و موقعیت یادگیری در بازده و پیامدهای یادگیری ، عوامل فردی نیز جایگاه ویژه ای دارند.همان طور كه می دانیم دانش آموزان از لحاظ توانایی های ذهنی، روش های آموختن ،سبك و سرعت یادگیری، آمادگی و علاقه و انگیزش نسبت به كسب دانش و انجام فعالیت های تحصیلی باهم تفاوت دارند.بنابراین درنظر گرفتن تفاوت های فردی افراد در آموزش و برخورد متناسب با ویژگی های خاص آنان از وظایف مهم هر نظام آموزشی است.نتایج پژوهش های انجام شده دراین باره نیز بر این حقیقت تأكید كردهاند كه توجه به تفاوت های فردی یادگیرندگان از سوی مربیان، در بهبود كیفیت یادگیری و افزایش سطح پیشرفت تحصیلی آنان بسیار تأثیرگذار است. آنچه در سال های اخیر بیشتر از بقیه عوامل مؤثر بر یادگیری نظر روانشناسان تربیتی و متخصصان آموزشی را به خود جلب كرده، تنوع سبك های تفكر و رویكردهای یادگیری بوده است. این تفاوت ها عمدتاً در چگونگی برخورد یادگیرنده با موضوع های مختلف یادگیری و نحوه فراگیری، نگهداری واستفاده از آن یادگیری ها مطرح بوده است.(پارساو ساکتی1386 ص110).

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” چارچوب نظری و پیشینه تحقیق محیط یادگیری ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – چارچوب نظری و پیشینه تحقیق محیط یادگیری – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
چارچوب نظری ; پیشینه تحقیق ;محیط یادگیری

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

مطالب تصادفی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *